Musím být neustále nespokojená, abych měla potřebu věci kolem sebe zlepšovat

Musím být neustále nespokojená, abych měla potřebu věci kolem sebe zlepšovat

Eva Šikl Burešová je marketingovou manažerkou CETINu. Zasloužila se o náš aktuální vizuální styl, podobu webových stránek www.cetin.cz i o design webu www.zrychlujemecesko.cz .  

Co jste vystudovala?
Začala jsem studovat žurnalistiku. Věřila jsem, že zlepším svět, když budu jako investigativní novinářka ukazovat pravdu. Záhy jsem zjistila, že mi novinařina úplně nesedí a realita novináře je jinde. Rozhodla jsem se věnovat marketingu a nastoupila na Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně. S univerzitou stále a ráda spolupracuji. Třináctým rokem oponuji studentům a studentkám posudky na bakalářské a diplomové práce. Letos jsem měla navíc možnost usednout ve zkušební komisi pro státní závěrečné zkoušky.
 
Jaké jsou vaše profesní začátky?
V pracovním procesu jsem zhruba od šestnácti let. Začínala jsem na brigádách. Dodnes s úsměvem vzpomínám, jak jsem pracovala v pekárně – prodávala pečivo, připravovala kávu a starala se o čistotu zázemí v centru Prahy. Počátek mé profesní dráhy ale začíná až v období studia vysoké školy. Nastoupila jsem do UNIQA pojišťovny, kde jsem dostala příležitost vyzkoušet vše, o čem jsem se do té doby jen učila. Po zhruba třech letech přišla nabídka ze společnosti IBM. 
 
Tam jsem působila osm let, za které jsem vystřídala velké množství pozic a úkolů – od budování brandu přes produkt, regionální komunikaci pro středovýchodní Evropu až po kampaně pro Polsko nebo Rusko. Následně jsem v roce 2015 nastoupila do O2 s výzvou postavení komunikace pro B2B (business to business) a SMB segments (small and medium business segments), navíc se přidal i launch produktu k elektronické evidenci tržeb. Zpětně roky v O2 hodnotím jako velmi pestré, hodně jsem se naučila. 
 
Jak jste se dostala k práci v CETINu? 
Letos v říjnu slavím na mé aktuální pozici dva roky. Do CETINu jsem přišla ze zmiňovaného O2. Zaujala mě náplň práce, složitost tématu a na pohled ne snadno dosažitelné cíle. 

Po nástupu do CETINu bylo mým úkolem nastavit novou pozici značky, nový vizuální styl a komunikační koncept. Vybudovat kompletně nové oddělení marketingu, zefektivnit dodavatele a zlepšit všechny aktivity, kde se CETIN komunikačně objevuje. V neposlední řadě jsem také měla dotáhnout nový web www.cetin.cz a redesignovat výkonnostní stránky www.zrychlujemecesko.cz . První rok byl opravdu pestrý. 
 
Jaké jsou podle vás nejdůležitější vlastnosti nebo dovednosti, které marketingový manažer v CETINu potřebuje?
Člověk by na mé pozici měl ovládat různorodé dovednosti. Měl by rozumět všem oblastem marketingu. Díky subtilnějšímu týmu se neobejde bez toho, aniž by jednotlivé taktiky ovládal. Zodpovědný marketing v éře relevance vyžaduje neustálé učení a přehodnocování každé aktivity, kterou děláte. 

V CETINu je navíc potřeba mít přehled o technologiích. A pak je to mix selského rozumu, umění čtení v datech, předvídání trendů, intuice a měkkých dovedností. Dobrý „markeťák“ je kombinace alchymie a vnitřního nastavení neustálé nespokojenosti, která vede člověka k tomu pořád něco zlepšovat. 
 
Produkt CETINu je poměrně technický. Bylo to pro vás něco, co jste se musela hodně učit? Nebo jste s tím díky vaší profesní historii neměla problém a technologie k vám prostě patří? 
Je to snazší díky tomu, že jsem v telekomunikacích už pracovala. Mým posláním ale není rozumět technologiím do hloubky. Takových lidí pracuje v CETINu obrovské množství. A jejich vášeň pro technologie je nakažlivá. Už jste někdy svařovali např. optický kabel?
 
Jak vypadá váš běžný pracovní den? 
Jezdím do práce dříve, rituál rána začíná dobrou kávou a přípravou na schůzky – s mým týmem, dalšími odděleními ve firmě nebo s dodavateli. Moje agenda je široká. Standardně pak pracuji v režimu nekonečného listu s mnoha úkoly.
 
Co děláte ve volném čase?           
Většinu mého volného času trávím s rodinou. Synové hrají aktivně hokej za HC Slavia a HC Hvězda. Nejmladší člen rodiny začal nedávno trefovat tenisový míček. Tím, že máme aktivní děti, přirozeně sportujeme i my s manželem. V pohybu nás podporuje i CETIN, jenž je druhým rokem partnerem běžeckého seriálu Běhej lesy. Hodně času o víkendech trávíme na hokejových stadionech. A když se rozhodnu pro klid místo fandění, vydám se na procházku městem a mám pár hodin na to si ho prožít. Ráda vzpomínám třeba na loňský výjezd do Havlíčkova Brodu. Místo sledování ledové plochy jsem šla navštívit krásnou výstavu o Karlu Havlíčku Borovském. Ale až budu mít více času sama pro sebe, budu ho trávit určitě jinak než na stadionu. 
 
Co tedy plánujete, až budou děti větší?
Zajímám se o botaniku, těší mě čtení a listování v herbářích. Zahradu jsem osázela různorodými dřevinami i rostlinami, které se uchytily, a tak se těším z malého parku. Třetím rokem mám na zahradě plné čmelíny. Zajímají mě byliny, kreslení, ráda čtu. Nejraději českou literaturu – současnou, ale i například období národního obrození. Zajímám se o etiku technologií. A často slyším volání hor.
 
Co vás na práci nejvíce baví? Je celkem zjevné, že máte ráda výzvy. Je to právě tohle?
Ano. A také různorodost. Když práce přináší prokazatelné výsledky nebo když stojím u změn, které ovlivňují širší společnost a musím se učit novému, nabíjí mě to energií. Jsem neposedná.
 
Co vás na práci naopak nebaví?
Nevnímám nějakou typickou oblast, kterou bych pokaždé odkládala. Nicméně se méně přátelím se stereotypní činností.

Máte na mysli hlavně administrativu?
Asi ano. Ale když porovnám s CETINem jiná působiště, kde jsem dříve pracovala, vůbec to není tak špatné. 
Co byste přála CETINu na příštích pět až deset let? 
V tom se určitě shodnu se všemi kolegy. Pomohlo by nám snížení byrokracie při výstavbě nových sítí – hlavně optiky. Efektivita naší práce by se tím výrazně zvýšila a zákazník by měl dříve přístup ke kvalitní a rychlé síti. Také doufám, že se CETINu podaří vypořádat se všemi bílými místy a zasíťuje ve velkém rodinné domy.
 
Kde vidíte budoucnost internetu v příštích pěti až deseti letech?
Robotizace, automatizace nebo virtuální realita je něco, o čem nebudeme pouze číst, ale reálně se nás dotkne. Nikoliv za sto let, máme to na dosah našich dnů. K tomu, aby tyto věci fungovaly a sloužily, se společnost neobejde bez rychlé a spolehlivé sítě. Bezpochyby je budoucnost na dalších mnoho desítek let v optice.